Reisverhalen

Instagramposts Japan 2019: dag 28-30

03 Augustus 2019 | Japan 2019: rond Tokyo en Hokkaido | Japan | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2019 | 0 Reacties

Back in Tokyo1/8: Het eerste wat ik koop, is een zweetdepdoekje. Ja, veel Japanners lopen er met deze hitte mee rond. Ik wou mooi weer, wel ik heb het gekregen onder de vorm van 36 graden die aanvoelt als 47. Als ze bij ons in het nieuws veel tijd besteden aan het uitzonderlijke weer, dan doen ze di...

Instagramposts Japan 2019: dag 20-27

28 Juli 2019 | Japan 2019: rond Tokyo en Hokkaido | Japan | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2019 | 0 Reacties

Hakodate: Sapporo - Otaru - Kushiro24/7: Ik heb nog geen foto voor mijn verhaal. Ik heb ook geen verhaal. Op een reisdag is het moeilijk iets te verzinnen. Ik spaarde wat geld uit door op de bus naar Sapporo te springen in plaats van de trein te nemen. Ik doolde uren rond in winkelcentra tot incheck...

Instagramposts Japan 2019: dag 12-19

21 Juli 2019 | Japan 2019: rond Tokyo en Hokkaido | Japan | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2019 | 0 Reacties

Hokkaido: Hakodate - Onuma Quasi NP - Noboribetsu - Toya lake - Asahikawa - Furano16/7: "Hey, jij daar, blijven lachen! Ik trek mij van die miezerige regen toch ook niks aan. Als troost mag je in mij bijten, mij zelfs helemaal oppeuzelen. Ik ben klaar om naar de dorayakihemel te gaan." Ik gliml...

Instagramposts Japan 2019: dag 7-11

12 Juli 2019 | Japan 2019: rond Tokyo en Hokkaido | Japan | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2019 | 0 Reacties

Hakone - Nikko - Tokyo11/7 Vier musea in twee dagen: elk de moeite waard op hun manier. Het beeldenpark om zijn weidsheid, het Okada Museum om zijn chique keramiekcollectie en goudbeschilderde panelen, het Pola Museum of Art om zijn westerse impressionisten en het Hakone Museum of Art omwille van zi...

Instagramposts Japan 2019: dag 1-6

09 Juli 2019 | Japan 2019: rond Tokyo en Hokkaido | Japan | Laatste Aanpassing 08 Augustus 2019 | 0 Reacties

Aankomst in Tokyo - reis naar Hakone5/7: In Japan hoef je niet meteen aan de fles. Je koopt hier one-cup-sake. Het glaasje komt op mijn lijstje 'te verzamelen'. Ik moest mijn frustraties even verzachten. Het begon met treinperikelen in België: persoon aangereden, treinen naar de luchthaven afgeschaf...

Gedonder in mijn bord

13 Maart 2019 | Zon, rijst en gelukskoekjes (2018-2019) | Taiwan | Laatste Aanpassing 02 Juli 2019 | 1 Reacties

Het zint mij niet dat ik de menukaart opnieuw moet bekijken. Het is nog maar even na twaalf en de Hakka lei cha rice is uitverkocht. Ik ben speciaal naar Beipu gereisd om te proeven van dit typische gerecht van het Hakka-volk. Ik kan natuurljk een ander restaurantje zoeken, maar ...

Tai chi in Taichung

11 Maart 2019 | Zon, rijst en gelukskoekjes (2018-2019) | Taiwan | Laatste Aanpassing 24 Juni 2019 | 2 Reacties

Na de regenbuien heeft iedereen in Taichung nood heeft aan een buitenmomentje. Honden worden uitgelaten, de loopschoenen worden aangetrokken of er wordt druk bijgebabbeld op een bankje. In het stadspark sla ik wat hangouderen gade terwijl ze een bordspel spelen. Hun uitdagen...

Na regen komt niet altijd zonneschijn

08 Maart 2019 | Zon, rijst en gelukskoekjes (2018-2019) | Taiwan | Laatste Aanpassing 19 Juni 2019 | 4 Reacties

De hevige regenval houdt me niet alleen in de gevangenis van mijn kamer, hij zorgt ook voor een ander euvel. Vroeg in de ochtend word ik wakker van gedruppel. Het constante getik is enerverend en jaagt me uit bed. De waterstroom heeft zich een weg door het plafond gebaand. De drup val...

Met zicht op het Sun Moon Lake

07 Maart 2019 | Zon, rijst en gelukskoekjes (2018-2019) | Taiwan | Laatste Aanpassing 05 Juni 2019 | 2 Reacties

Om zoveel mogelijk van het meer te kunnen zien, ga ik op de tippen van mijn tenen staan terwijl ik tegen de balustrade van mijn terras leun. Mijn kamer met lake view is een van de duurste op deze reis. De kamer is groot, het bed is heerlijk, het terras is ruim. Om het Sun Moon Lake effecti...

Berusting onderweg: van Chiayi naar Sun Moon Lake

06 Maart 2019 | Zon, rijst en gelukskoekjes (2018-2019) | Taiwan | Laatste Aanpassing 27 Mei 2019 | 2 Reacties

Als iemand nu het startschot geeft, hoef ik enkel mijn rugzak op te tillen en ben ik meteen klaar om te vertrekken. Toch plof ik nog even neer op het zachte, comfortabele hotelbed. Iets houdt me tegen? Misschien moet ik nog even bekomen van het uitgebreide ontbijtbuffet? Of zie ik op&...

Reizen in de tijd

This site is only viewable in landscape mode !